Search This Blog

Monday, January 10, 2011

N00bların Starcraft 2 Maceraları - Vol 1: Nuke Deyip Geçmeyin!

Aman diyeyim, özellikle 2v2 maçlarda nuke deyip geçmeyin. Bir nuke çok şey değiştirebilir.


Yine bir akşam, Felagund (Fel) ile 2v2'de elmas (diamond) ligdeki gençleri tokatlarken (!) karşımıza birden 2 Toss gencin kurduğu bir takım geldi. Ben T olarak yine Rax üniteleri çıkmaya başlarken Fel de stabil warpgate ünitelerine güveniyordu. 

Savaş Öncesi
Derken karşı takımla ilk karşılaşmamızda, ordularımızı yemeyi başardılar. (Bu sırada ana üste adam üretmeye devam ediyordum ama sayı olarak azdı tabi ki!)
Savaş Sonrası
Ordumun bitmesiyle, avantajlarının üzerine basmaya karar veren karşı takımımız benim üsse doğru yollanmaya başladı.

Felagund'u benim üssü basmaya geldiklerine dair uyarıyorum, acil yardım diye ağlamalarım başlıyor...

Hemen elimdeki hazır orduyu kontrol ediyorum. 2 ghost 1 marauder, 1 marine ve 1 nuke...

Cengaverler
Hmm... Rampaya gençler gelene kadar 3-5 saniyem var.
2 ghost, 1 marauder ve 1 marine ile gelen orduyu ancak birkaç saniye oyalayabilirim. Neyse artık biraz da şansa bırakalım basalım bir Nuke! ( ghostların biri iptal :) )
Solda yazı sarı bir fontla oyuncuları uyarıyor: "Nuclear launch detected!" (İmza Ghost :P). Sesli uyarı da hemen ardından...
Rampada Nuke Var Yandan Geç
Fel birkaç Stalker'ı kendi üssüne ışınlıyor, yanında sos olarak immortal'lar var. Destek ünitem birazdan gelecek, biraz dayanmak lazım.

Ghost'um (gelen ordunun koşu yolu olan) rampamı lazerle işaretledi, gelen orduda 1 Colossus, bolca Stalker ve immortal karması var.
Kalan 3 kişilik ordum kendini feda etmeye hazır. Saniyeler geçiyor, geniş lazer işareti gittikçe küçülüyor...
Derken karşı ordu karanlıklardan sıyrıldı ve önümde belirdi, fedailerim bu nispeten büyük orduyu rampada tutmak için elinden geleni yapıyor.

Rampadaki Ordu
Diğer takım nuke atıldığı uyarılarını görmedi (duymadı veya sallamadı) sanırım, ordularını çekmeye yeltenmiyorlar. Beklenen füze gökyüzünden düşüyor veeeee puff! Bir anda koca ordu yok oluyor...

İlk savaşta birlikleri dağılan Fel, destek üniteleri getiriyor, olanlardan habersiz son bi umutla beni kurtarmak için ama bakıyor karşı tarafta savaşacak kimse yok! 0 ordu! :) Stalkerlar soran gözlerle karizmatik pozunu veren ghosta bakarken, şaşkınlığını gidermek için hemen nuke attığımı ve isabetli olduğunu yazıyorum tabi. :)


Bundan sonra kısa bir makro oyunu ile ordularımızı tekrar toparlıyoruz ve oyunu alıyoruz.

İzlemek isterseniz replay dosyasını buradan indirebilirsiniz. Anlatılan olay 16 ve 18. dakikalar arasındadır. (Şimdiden uyarıyorum, bu oyun gümüş (silver) ligdeki n00b oyuncularla oynanmıştır, fazla bir görsel şölen beklemeyin!)

1 comment:

Anonymous said...

Çok güzel olmuş :)
Ctrl.